Pozycjonowanie

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron to jeden z tych procesów, który jest niezbędny do tego, by witryna znalazła się na możliwie najwyższych pozycjach wyszukiwania Google. Dla wielu osób proces ten jednak nie jest zrozumiały – jest to w zupełności normalne, w końcu nie każdy musi posiadać szeroką wiedzę na temat pozycjonowania. Wiedza ta może w praktyce okazać się jednak bardzo przydatna, tym bardziej, jeśli posiadamy własną witrynę.

Czym jest pozycjonowanie stron WWW? W jaki sposób działa indeksowanie Google? Jakie rodzaje pozycjonowania możemy wyróżnić? Dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Czym jest pozycjonowanie stron WWW?

Zanim rozpoczniemy rozważania w zakresie pozycjonowania stron internetowych, w pierwszej kolejności warto się zastanowić, czym on tak właściwie jest. Otóż jest to złożony proces, którego głównym celem jest zwiększenie pozycji strony w wyszukiwarce internetowej Google. Pozycjonowanie składa się zarówno z działań on site, jak i off site. Na dzień dzisiejszy specjaliści szacują, że może istnieć nawet 200 różnych czynników, które mają bezpośredni wpływ na to, w jaki sposób zostaniemy ocenieni przez algorytmy Google i na jakiej pozycji się znajdziemy. Kluczowe jest, aby dostosować się do nich i ustawić poszczególne elementy w taki sposób, by strona była możliwie najciekawsza i interesująca. Optymalizacja strony internetowej to przede wszystkim dobieranie fraz kluczowych, dodawanie specjalistycznych tekstów SEO, usprawnienie działania całego serwisu, uproszczenie kodu HTML i witryny. Jeśli chodzi o działania off site, to wyróżnić możemy chociażby pozyskiwanie linków zwrotnych, sprowadzanie ruchu na witrynę, link building, uwiarygodnienie adresu bądź przynależności do danej lokalizacji. Jak można zatem wywnioskować, są to bardzo skomplikowane działania, które wymagają od nas ponadprzeciętnego doświadczenia. 

W jaki sposób działa indeksowanie Google?

Pozycjonowanie
Pozycjonowanie

Wiemy już, czym dokładnie jest pozycjonowanie. Warto uzyskać nieco więcej informacji na temat tego, jak działa samo indeksowanie Google. Otóż jest to najważniejsza zasada, na której opiera się działanie wyszukiwarki. Przede wszystkim powinniśmy zdawać sobie sprawę z tego, że wyszukiwarka nie pobiera witryn na swoje serwery w celu ich wyświetlenia. Jest ona odpowiedzialna za przeszukiwanie całego Internetu za pośrednictwem robotów i zbiera informacje o stronach. W sytuacji, gdy użytkownik będzie wpisywał określone hasło, na podstawie danych Google ocenia, jaką listę należy wysłać użytkownikowi. Główną misją Google jest indeksowanie niemalże całego Internetu. Jeśli robotom uda się dotrzeć na daną witrynę, wówczas za pomocą zróżnicowanych algorytmów oceniają ją pod wieloma względami- mowa o zawartości, jakości treści, szybkości działania, a także podobnych aspektach. W praktyce tego typu algorytmów jest naprawdę wiele. Gdy Google oceni już stronę, wówczas umieszcza ją w indeksie i zajmuje się dalszym przeszukiwaniem Internetu. 

Jakie rodzaje pozycjonowania możemy wyróżnić?

Kolejną kwestią, która jest godna uwagi, są rodzaje pozycjonowania. Okazuje się, że pozycjonowanie pod kilka popularnych fraz z określonej kategorii to tylko jeden ze standardowych sposobów. Przykładem jest chociażby pozycjonowanie lokalne – witryna promowana jest pod konkretnymi hasłami w kontekście wybranej lokalizacji- najczęściej miasta. Co to oznacza z praktycznego punktu widzenia? Otóż strona będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania tylko wtedy, gdy do hasła zostanie dopisana nazwa miasta. Alternatywnym rozwiązaniem jest pozycjonowanie szerokie, czyli pod wiele fraz. Jest to promowanie witryny pod kilkaset fraz. Ciekawe jest również pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe bądź pod urządzenia mobilne- coraz większa liczba osób decyduje się na korzystanie z takich udogodnień, w konsekwencji jest to rozwiązanie, które jest jak najbardziej korzystne.

Zobacz najlepsze oferty:

Dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne?

Wiemy już niemal wszystko na temat pozycjonowania. Część osób może jednak nadal mieć wątpliwości, dlaczego tak właściwie proces ten ma tak duże znaczenie. Przede wszystkim umożliwia to pozyskiwanie znacznie większej liczby klientów, a także odbiorców projektu. Jeśli strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, wówczas większa liczba osób ją odwiedzi, w konsekwencji zwiększa się prawdopodobieństwo tego, że uda nam się zmaksymalizować sprzedaż produktów i usług. Pozycjonowanie to także sposób na uzyskiwanie darmowego ruchu granicznego. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli zdecydujemy się na długofalowe strategie marketingowe. Jest to znacznie korzystniejsze, aniżeli inne kampanie reklamowe, które nie zawsze są tak skuteczne jak byśmy sobie tego życzyli. Zupełnie naturalną zaletą jest również prestiż i renoma. Jeśli marka znajdzie się na stosunkowo wysokiej pozycję, wówczas marka będzie uznawana jako profesjonalna i godna zaufania. 

Ocieplanie dachów Warszawa Previous post Ocieplanie dachów Warszawa
Pomoc drogowa Next post Pomoc drogowa